interesnosti.com
Има люде, които още в най-ранна възраст светят с особен пламък, дават залог, че от тях ще излезе нещо гениално, нещо велико.
Но има и такива, които изнервят учителите и родителите си, изглеждат посредствени,направо загубеняци, трупат двойки, повтарят учебната година. Ала пораснали, изведнъж разбиват стереотипите и стават образци за цели поколения художници, писатели, учени.
Неочакваните гении – ето десетима от тях.
Антон Павлович Чехов
В трети клас Антоша заради двойки по география и аритметика останал да повтаря годината. След две години същото се случило заради двойката по гръцки. Любопитно е, че той имал тройки по руски език и литература.Но причината за това била, че той нямал време за много учене.Почти цялото си време момчето прекарвало в склада на бащиния магазин и следяло продавачите, които били склонни да крадат.
Чарлз Дарвин
Бъдещият натуралист страстно обичал природата, а го карали да зубри сухи, чужди на духа му неща, като словесност и класически езици. Затова не е чудно, че младият Чарлз не проявявал към това ни влечение, ни способности. Учителите вдигнали ръце от него. И той завършил образованието си с посредствена атестация.
Сергей Корольов
Всички знаем, че под ръководството на Сергей Корольов се създават геофизически и балистични ракети, както и първите спътници на Земята, кораби като „Восток“ и „Восход“. От авиационни технологии Серьожа започнал да се интересува още в ученическите си години, ходел на курсове в различни кръжоци, но в същото време по всички предмети имал тройки.
Исак Нютон
Нужно е да се отбележи, че бъдещият гений не кръшкал от ученето. Но в училище го дали чак когато станал на 12. В началото бил двойкаджия, но когато негов връстник го набил, той решил да вземе реванш и да го „бие“ в класните занимания. Тогава проявил необикновените си способности; станал първенец на класа.
Обаче още на 16 години майка му го отписала от училище, за да й помага в грижите за малкия им селскостопански участък. Затова до постъпването си в колеж Нютон изобщо нямал възможност да изучава предметите от училищната програма.
Владимир Маяковски
От първи до трети клас Володя получавал само отлични оценки. Но когато на 11 години станал член на революционен кръжец, ученето престанало да го интересува. След идването в Москва през 1906 г. той напълно загърбил училище, понеже смятал, че няма полза от него.
Уинстън Чърчил
Като първороден син от аристократично семейство и рядък хапльо, младият Уинстън открито проявявал своята неприязън към учебния процес. При това той изобщо не бил безнадеждно глупав момчурляк. Обичал да чете, но да учи уроци и да се труди по време на учебните занимания категорично отказвал.
Наполеон Бонапарт
Гениалният пълководец и френски император бил слаб ученик по всички предмети. Освен по математика. Но причината не била вродена тъпота. Като изгнаник от Корсика, той лошо владеел френския. Затова търпял насмешките на съучениците си и предубежденията на учителите. По-късно Наполеон научава френски, но го говорел с акцент, пишел неясно и с много грешки.
Лудвиг ван Бетовен
Този велик композитор бил двойкаджия. Вероятно това било свързано с предразположеността му към глухота. Ако е така, то навярно момчето трудно чувало словата на учителите и не можело пълноценно да усвоява материала. Лудвиг правел маса правописни грешки, а да дели и умножава, така и не се научил. Което не му попречило да усвои нотната грамотност.
Алберт Айнщайн
Лауреатът на Нобелова премия, създал теорията на относителността, бил доста посредствен ученик. Родителите му споделяли със свои познати, че ни си правят никакви илюзии относно бъдещето му. Уповавали се синът им да си намери най-проста работа.
Александър Сергеевич Пушкин
В характеристиката, която Куницин дава на поета, преподавател от Царскоселския лицей, е казано, че Александър е доста схватлив, задълбочен и остроумен, но не и прилежен, и нямал значими успехи в ученето.
Други негови съвременници си спомнят, че в лицея Пушкин проявявал добра памет, но не влагал способностите си в конкретни дела, все се отвличал и не бил прилежен. От 29 випускници той бил на 26-о място и имал по-високи оценки само по руски, френски и фехтовка.
Превод: Г. ВЕНИН
|